RECENZE: Setkání s duchem

Autor: Stacey Kade
Překlad: Eva Brožová
Série: Mezi nebem a zemí
Díl: první
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2013
:Anotace: Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

---
Lehká a svěží. Asi takhle bych ji popsala. Naprosto mě překvapila. Myslela jsem si, že bude jen taková hezká oddechovka a tak trochu román, možná i malinko o ničem. Ale .. samozřejmě jsem se zase spletla.  Nevím, jestli to bude hlavně tím, že jsem od knihy skoro nic moc nečekala, anebo tím, že je bezvadně napsaná. Autorčin styl se mi velice zalíbil. Také bylo skvělé, že to rozdělila na pohled Alony a Willa. A i když  jsem díky tomu ty postavy, až tak moc nepoznala, líbilo se mi to. Zase něco trošku jiného. Více stručnější, děj plyne rychle a prostě se nevykecává u detailů.  A přestože u začátku chvíli trvalo, než se děj úplně rozjel, vážně to bylo skvělé, čtivé, plynulé a vtipné. Možná hlavně díky myšlení obou hlavních hrdinů. Některé věci mě vážně dostávaly. Byla jsem unešená. :)

Hlavní postavy se mi líbili. Jediné, co mi tam nesedělo a štvalo, byla Joonie. Už od začátku se mi moc nezamlouvala, ale postupem času .. bylo to jen a jen horší.

Zato Will (Killian) se mi zalíbil. Je fakt, že mám ráda takové ty hrdiny typu Percy, Dimitri atd., ale Will .. ten byl úplně jiný. Ani ne tolik hezký, chytrý, populární či aspoň trochu přitažlivý. Něco v jeho životě, myšlenách bylo zajímavé a velice reálné. Jeden z mála hrdinů, kterého bychom i v realitě našli. A právě asi proto si mě získal.

"Killian není mrtvý. Jen se tak obléká."

Alona je prostě .. Alona. Trochu mrcha, sobecká, populární (aspoň byla), zlá .. ale taky, když chce obětavá, hodná a hlavně neustále ukecená. Neřekla bych, že patří mezi mé nejoblíbenější a i tak bych neřekla, že mezi ty nejhorší postavy.

"Lidi si vždycky myslí, že když jste oblíbení a hezcí, střední škola je pro vás něco jako procházka růžovým sadem. To jen dokazuje, jak jsou naivní. Když jste tři roky za sebou královnou školního plesu, spolukapitánkou roztleskávaček a jako první studentka ze třeťáku se stanete členkou organizačního plesového výboru, máte jisté povinnosti a očekávání, které musíte plnit. Nejbanálnější zakolísání - prohodit pár slov s nevhodným člověkem; vzít si stejný svetr, který si ve vzácném záchvěvu módní inspirace obleče nějaká nána; koupit si hamburger místo salátu - vás můžou poslat ke dnu nebo způsobit ještě něco horšího."

Celkově mě příběh velmi zaujal. Nejvíc, co mě pobavilo, byla Alonina rychlá smrt. Tak asi takhle .. už se vám někdy stalo, že jste četli knížku a někdo umřel hned v prologu? Mě teda ne. Ale, co .. tak to chtěla mít autorka rychle. A pak .. jí normálně zajel autobus? Aha, no ..

Hodnocení: