Harry Potter Magical Wand Cassie's lovely books: Top týdne (3) - Knihy z dětství

26. května 2013

Top týdne (3) - Knihy z dětství



Toto týdenní pondělní meme je z dílny  Luu . Cílem je uveřejnit na dané téma top 10.
U mě ale nebude v pondělí, jelikož v pondělí nic nestíhám. Ale i tak jsem se ho chtěla zúčastnit a tak tady bude ( vážně se budu snažit ) každý druhý pátek. Neboli, jenou za 14 dní. Trochu jsem si to pozměnila, jelikož tak trochu nestíhám.

a zase o 2 dny později ..

Tentokrát bylo trochu těžší dát desítku, ale no .. ne, nezvládla jsem to.


1) Harry potter
No, co k tomu dodat? Moje první celá přečtená fantasy série z více než 200 stranami. Od té doby miluju tlusté knihy. Jako první jsem samozřejmě četla Kámen mudrců. Připadal mi nejtenčí. Tenkrát jsem se hrozně děsila i trojky. Neboli všeho, co mělo více než 300 stran, i když i to bylo mé maximum na hranici. Hned od začátku mě to přímo nadchlo a nemohla jsem přestat. Bohužel jsem to ale tenkrát nemohla přečíst najednou, jelikož jsem zrovna byla u babičky a tam to vážně nešlo, i kdybych se snažila sebevíc. A protože jsem to začala číst až po shlédnutí filmu, tak jsem se místo dvojky pustila na trojku. Tajemná komnata mě jako film moc nebrala. Myslím, že i nejméně ze všech dílů. Bylo by lepší, kdyby tam ani nebyla. Z trojky jsem ale spadla na zadek. Čekala jsem něco dobrého už díky filmu, ale tohle? To bylo nečekané. A přesně v tuhle chvíli jsem pochopila, že knihy jsou vážně lepší než filmy, mnohem .. a Harry se mi začal zamlouvat ještě víc. Ale hned jsem nepokračovala, protože mě začala chytat mánie Twilight, která trvala hodně dlouho. Pak jsem se k Harrymu zase přece jen vrátila a přečetla jsem si sedmičku, ano, v tu chvíli se do kin postupně měla blížit a tak jsem aspoň jednu knihu chtěla stihnout dřív, než uvidím film. Povedlo se mi to. A to už jsem opravdu nemohla dýchat. Věřte mi. Když nevíte o čem je, protože jste neviděli ani film a pak ji čtete .. sedmička je pak vážně něco. Tekli mi i slzy! Nemohla jsem přestat. V posledních kapitolách jsem to skoro nezvládala. Bylo to úžasné. Pak jsem znovu začala číst jedničku, dvojku, která mě i bavila, trojku a pak jsem zase měla pauzu. Když jsem někdy po 2 měsících měla jet k babičce, vzala jsem si tam zrovna pátý díl, jelikož jsem ho nedávno viděla jiná kniha mě nenapadla, aby mi vystačila na týden. Spletla jsem se. Zase. Přečetla jsem ji za tři dny. A nevěřila jsem , jak je film jiný a kniha ještě krásnější. Stejně jako u sedmého dílu. Hned, jak jsem přijela, neváhala jsem a vzala si šestý díl, po kterém znovu následoval sedmý a pak také zpátky čtvrtý. Měla jsem potom velkou pottermánii. A pořád ty knihy zbožňuji. A nejen proto, že tvořili mé dětství, za což Rowlingové vděčím hodně, ale taky proto, že je to stále neuvěřitelný a úžasný příběh.

2) Twilight
Bylo to někdy mezi Harrym. Nejdřív jsem o tom slyšela mluvit ostatní, než jsem na to sama přišla. Pustila jsem si první díl - Stmívání a moc se mi zalíbil. Ano, už v tu chvíli jsem milovala Edwarda. Pak jsem tím pádem chtěla číst i knihu, protože zfilmovaný byl jenom první díl a já už nemohla vydržet, jak to bude pokračovat. Začala jsem teda jedničkou, abych v tom měla větší přehled. U té jsem skončila asi na 7. kapitole s tím, jak mě to vůbec mohlo bavit. Kniha se mi ani trochu nelíbila. Uplynul asi tak rok. A já tomu dala znovu šanci hned poté, kdy jsem zaslechla kamarádky z výtvarky básnit o druhém díle - Novém měsíci a tom krásném autě, ve kterém ve filmu Alice jela. Začala znovu, prokousala se tím a už jsem tomu kompletně propadla. Do knih jsem se taky zamilovala a jenom čekala na další a další díly, ať už knižní nebo filmové. Až pak najednou měl přijít do kin sedmý díl Harryho Pottera. Po něm jsem už bohužel ani nedokázala pochopit, proč se mi to tak líbilo. A hlavně Bella.

---

Mohla bych psát klidně dál, ale tyhle dvě série jsou ve zkratce moje hlavní knižní dětství a možná i tak trochu to filmové. Když jsou tyhle dvě na prvním a druhém, další nepatří ani do první desítky. Ostatní se jim už prostě nevyrovnají. Patří mezi ně i Klub záhad od Thomase Breziny, Upíří ségry od Franzisky Gehmové a Narnie od C. S. Lewise. Víte, že jsem jako první knížku Narnie měla druhý díl - Lev, čarodějnice a skřín a dostala jsem ji v Happy mealu v Mcdonnaldu? :D Nádherná kniha. Nejlepší ze série. Pak už jsem to ani nedočítala, kromě prvního dílu - Čarodějův synovec. Patřila by hned po velké tlusté čáře za Twilight.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Za každý komentář budu jen ráda :) Pokusím se odpovědět na všechny :)

“We read to know that we are not alone”