RECENZE: Babe in Boyland

Autor: Jody Gehrman
Překlad: -
Série: -
Díl: -
Nakladatelství: Speak (..)
Rok vydání: 2011
:Anotace: Když se středoškolačka Natalie nebo Dr. Aphrodite, jak nazývá sama sebe při psaní sloupce o vztazích pro školní noviny je obviněna, že neví o klucích a holkám dává špatné rady o vztazích, rozhodne se zjistit, jak kluci opravdu myslí a co chtějí. Ale kluci v její třídě jí nedávají přímé nebo seriózní odpovědi. Jediné řešením? Vydávat se za kluka a strávit týden na akademii Underwood, soukromé klučičí internátní škole ve městě. Ale co když se zamiluje do svého spolubydlícího?

---
Že by něco na úvod .. ?
Co bych asi tak řekla .. je to jedna z těch, které klukům radši ani neukazujte a už vůbec si ji od nich nepřejte na narozeniny. Vážně se o to ani trošku nepokoušejte. Když jsem si ji objednávala přes BD, tak to muselo jít přes bráchův účet, na čemž trval, jelikož to měl být dárek .. dokážete si to už domyslet? Já vám to dořeknu, nebojte. No, tak si samozřejmě přečetl název .. a v tu chvíli se na mě obracel se smíchem. K tomu, aby toho nebylo moc, se ještě začal zajímat o čem že to je, když to objednává. A poté, co si přečetl i anotaci, kompletně ze mě nemohl. To mu až teď došlo, že jsem holka? .. Takže varování bychom měli. Škrtám si .. varování

Román, román, romantika ..
Když už čtete Ya román, čekáte milostné trojúhelníky a hlavní hrdinku, o kterou mají všichni kluci zájem, nebo kterou nikdo nechce, ale pak jí hlavní hrdina chtít bude. A nakonec stejně skončí neodolatelná.
A tohle to zase není. Natalie je tak průměrně krásná holka, jako každá jiná. Natt je zpočátku ne moc přitažlivý a trochu holčičí kluk. Později je ten, koho každý zná. A  ne, není to přesně to samé. Natt je totiž holka. Nat = Natalie. A proto je to tak zajímavá a vtipná kniha. To je taky jedna z věcí, díky kterým miluju knihy s předstíráním opačného pohlaví. Co byste třeba dělali, kdyby jste byli "převlečení" za kluka, i když jste holka a nějaké holce, dejme tomu sestře vašeho spolubydlícího, do kterého jste tajně zamilovaná, jste se líbila ? .. Jasně, že ji odmítnete, ale vždyť raníte city sestře vašeho spolubydlícího, kterého milujete. ..

Někdy holka, jindy kluk ..
Pokud jde o nápad vydávat se za kluka, překvapilo a zároveň mě potěšilo, že to bylo už hned na začátku. Hlavně bylo dobré, že tam byla i trochu popsaná ta proměna, což většinou nebývá a jen se přepne na kluka. Od té doby, jste už moc šanci setkat se v knížce s Natalie jindy, než na konci neměli. Většinou tam byl Nat. Velice dobré bylo nepatrné připomínání, že Nat je vlastně Natalie. Takhle se v tom čtenář ani trochu nedokázal ztratit.

Jde hlavně o postavy ..
Natalie mi někdy připadal tak trochu naivní. To hlavně na začátku a na konci. Jinak se mi moc líbila. Už i ten nápad, že bude psát do školních novin, jmenovat se tak trefně jako Dr. Aphrodite a vůbec, díky tomu dostat nápad vydávat se za kluka. Příběh je vymyšlený úžasně. Ale, co by to bylo za skvělý příběh, bez skvělých postav? Emilio se mi líbil hodně. Byl to takový miláček. Vedlejší postavy byly taky dobré. To je jedna z věcí, které se mi na tom líbily. Nejvíc z vedlejších, ale asi Chloe. Byla to prostě - Chloe, hygienická Chloe.
A trochu zla ..
A co by to bylo bez mrch a záporáků ? :)

“She has ESB,” I say.
Chloe rolls her eyes. “ESP you mean?”
“No, ESB. Extrasensory Bitchyness.”

Já a autorka ..
Zatím jsem od Jody Gehrman četla jen tuhle knížku pod názvěm Babe in Boyland. Ale rozhodně bych se ráda podívala, co dalšího ještě napsala. Její styl psaní mi naprosto vyhovuje.

Hodnocení:
Myslím, že od takové knihy nemůžete očekávat, že vás srazí ze židle, vezme dech. K takovému účelu není. Má být lehká a vtipná. Oboje ještě s nadhledem splnila. Bohužel to schazovala svojí naivitou, tvrdým začátkem a vyjímečně i nereálností.  A tak nemám, co říct víc, něž ..