Harry Potter Magical Wand Cassie's lovely books: Liebster Award Tag

11. října 2013

Liebster Award Tag


Jednoho krásného dne se podívám na blog a co neuvidím, .. Vendea mě tagla v tomhle tagu. Druhý den se také kouknu na blog a co najdu? Odkaz od Táni s tím, že mě tagla v tomhle tagu. Třetí den, večer. Dívám se na Kdo Přežije a jen tak náhodou si zkontroluji blog. Co tam je? Odkaz od Wayll na článek s tím, že mě tagla v tomhle tagu. Čtvrtý den .. radši už píši článek ve strachu, že to nebylo naposled. EDIT: ( Z doby, kdy jsem měla sepsanou půlku článku. ) Chci se ještě ujistit, že už nic nepřibylo a v tu ráno, co mi bije do očí .. nový komentář. A hádejte, co to bylo ? Kristie mě tagla v tomhle tagu.

Vím, že bych mohla všechno zodpovědět, jenom od toho prvního, který mě tagnul. Takhle mi to ale připadá víc fér a rozhodně to bude zajímavější. Takže varování:
TENTO ČLÁNEK MÁ ENORMNÍ DÉLKU.
Ochranná opatření:
VEMTE SI SVAČINU

Pravidla:


  • Řekněte o sobě 10 věcí.
  • Odpovězte na 10 otázek blogerky, která vás nominovala.
  • Vymyslete 10 otázek pro ty, které budete nominovat.
  • Nominujte 5 blogerů, kteří mají méně než 200 pravidelných čtenářů.
  • Informujte blogery o tom, že jste je nominovaly.


ÚVOD - 40 VĚCÍ O MNĚ
v náhodném pořadí
  1. Když jsem na počítači, skoro pořád sleduji seriály.
  2. Ačkoli jsem trochu blázen přes organizování, mám na stole bordel.
  3. Má nejoblíbenější barva je červená.
  4. Každý školní den si kupuji Mattoni citrón k obědu na pití.
  5. Jsem knihomol. (překvapivě)
  6. Miluji Anglii a všechno související s ní.
  7. Angličtina je moje vášeň.
  8. Ráda cestuji.
  9. Nesnáším němčinu.
  10. Přesto se ji učím.
  11. V lednu se budeme stěhovat na sever Prahy, kam budu chodit i na střední.
  12. Jsem ujetá na košile.
  13. Moje nejoblíbenější jídlo je smažený sýr.
  14. Dělám hodně věcí najednou.
  15. Vždy k čemukoli poslouchám hudbu, když mohu.
  16. Zbožňuji kočky, i když žádnou bohužel nemám.
  17. Jsem blíženec.
  18. Jsem romantik.
  19. Miluji bláznivé nápady.
  20. Mám bráchu, kterému je 22.
  21. Jsem přátelská. Nejradši bych se bavila se všemi.
  22. Ráda kupuji knížky.
  23. Většinu svého času strávím na youtube a koukám na blogerská videa.
  24. Ráda bych také začala natáčet. Mám i hodně nápadů na videa. Bojím se ale, že mě nepřijmou.
  25. Umím hrát na zobcovou sopránovou/altovou/tenorovou/basovou flétnu, kytaru, housle a klavír.
  26. Nikdy u ničeho moc dlouho nevydržím. A když už ano, jsem tím posedlá. (ála knihy)
  27. Mám neuvěřitelnou paměť. Učitelka ve škole mi říká slon.
  28. Jedny z mála sportů, které mě baví, jsou přehazka a softball.
  29. Když můžu, ráda pomůžu. 
  30. Mám příbuzné na Slovensku.
  31. Po tomhle jsem zjistila, jak velkou trpělivost, že to mám.
  32. Moje nejoblíbenější knižní žánry jsou: Dystopie, Realistická contemporary, YA
  33. Nemám ráda hmyz.
  34. Moje nejoblíbenější ovoce je Jablko.
  35. Dávám přednost upírům před vlkodlaky.
  36. Nemám ráda v knihách víly.
  37. Miluji seriál Kdo přežije.
  38. Nerada nosím mikiny, kromě jedné z Londýna.
  39. Neumím moc šetřit.
  40. Jsem tak trochu blázen.
1. KAPITOLA - VENDEA
otázky a odpovědi
  1. Čteš cizojazyčné knihy? Ano. Mám je dokonce i raději. (Pokud se ovšem bavíme o anglických :D)
  2. Máš radši klaďase nebo padouchy? Samozřejmě, že padouchy. Ty jsou vždycky nejvíc sexy ;)
  3. Na jakou knihu v této polovině roku se těšíš nejvíc? Den co den. Rozhodně. Už jsem ji vyhlížela dávno před tím, než se ji u nás rozhodli přeložit. 
  4. Kdybys mohla zachovat pro lidstvu jen 1 knihu, jaká by to byla? Pár dní předtím bych odpověděla asi takhle: Být to pro mě, je to Krásná Katastrofa. Ale pro lidstvo? Asi The Perks of Being a Wallflower, abychom nezapomněli na problémy kolem, na to, jak jsme zranitelní.                     Ale teď? Zlodějku knih. Pro sebe i pro lidstvo. Nesnáším němčinu. Nemám zrovna v oblibě Německo. Knihou jsem zatím jenom listovala a četla útržky. Přesto ji miluju. A až ji přečtu, tak tady přibude, proč ji lidstvo potřebuje. Já to vím. Cítím to. Někdy .. jenom někdy, poznám na první pohled knihu, kterou budu zbožňovat. A to někdy, právě nastalo.
  5. V jaké poloze nejčastěji čteš? Na posteli na břiše, nohy překřížené nahoře, ohnuté v kolenou, opřená na loktech. 
  6. Chodíš do knihovny? Tak jednou za rok. V naší knihovně nic není. 
  7. Jaké nakladatelství máš nejraději? CooBoo. O tom žádná.
  8. Chodíš na knižní srazy? Ne, ale ráda bych začala. Bohužel ale neznám ani jednoho blogera trochu blíže, a tak nevím, jak to zařídit a tak různě.
  9. Četla jsi Fifty shades of gray? Jaký názor máš na tento žánr? Ne, nečetla. Můj oblíbený zrovna není. Raději mám, když je to do knihy jen tak nenápadně vsunuté jako vsuvka. Ne, když je o tom celá kniha. Nepřipadá mi o pak jako příběh. 
  10. Jak dlouho bloguješ? Vím, že někdy od konce ledna tohoto roku. Přesněji to ale asi nedám. Podle mě tak od 26. .. raději se ale podívejte, když tak do archivu.
2. KAPITOLA - TÁŇA
  1. Máte slabost pro krásné obálky? Kdo by neměl? :D Někdy je i obálka důvod, proč knihu nechci.
  2. Preferujete hardbacky, paperbacky nebo e-booky ? Tak pro začátek bych začala tím, že bych e-booky vyškrtla. A pokud jde o zbývající ? Jeli to hardback s přebalem, preferuji hardback. Jeli to hardback bez přebalu, radši si vyberu paperback.
  3. Čím si získá hlavní hrdina vaši přízeň ? 1. Nebýt víla 2. Být "kickass" nebo naprosto normální 3. Být svalnatý potomek boha nebo s některým chodit
  4. Myslíte si, že všechny knihy o upírech napodobují Twilight ? Ne. Myslím, že všechny knihy o upírech, kromě Twilight, jsou o upírech.
  5. Na co jste v knihách přímo vysazení? + Lovestory / - kýč, když není kniha čtivá
  6. Píšete autorům po dočtení knihy nebo byste chtěli začít? Tohle mě popravdě ani nenapadlo. Myslím, že by to ale mohlo být zajímavé. Rozhodně to někdy zkusím :D
  7. Vidíš v knihách svoji budoucnost? Určitě. Ne možná tu hlavní, ale nějakou rozhodně.
  8. Jakým způsobem si třídíš knihy do knihovničky? To se často střídá :D Aktuálně ale: Nepřečtené/ podle barev duhy.
  9. Myslíš si, že je dobré, že čím dál tím víc přibývá knižních blogerů? Pokud by to opravdu všichni dělali kvůli lásce ke knihám, tak ano. Jsem ráda, když vidím, že i více ostatních lidí má stejnou vášeň pro knihy jako já. Nejradši bych je poznala všechny. (To bude ta deprese z nečtecího okolí).
  10. Jak dlouho máš blog? Cca tak 8, 5 měsíců. Jsem pyšná, jak jsem se za tu dobu vypracovala :)
3. KAPITOLA - WAYLL
  1. Podařilo se ti někdy nějakou knížku zničit? Jo, ale omylem. Asi před dvěma lety jsem si vzala do kufru knihu Plavba jitřního poutníka a když jsem ji vybalila, přední hřbet měl asi 0,5 cm rýhu.
  2. Půjčuješ své knížky? Nejdřív ano, ale po těch nepříjemných zkušenostech .. snažím se toho jakkoli vyvarovat.
  3. Napsala sis k Vánocům o nějaké knihy? Jestli ano, na kterou se nejvíc těšíš? Si piš ;) Na The Diviners od Libby Bray.
  4. Je podle tebe lepší čtení domácích nebo zahraničních autorů? Určitě zahraničních. Sice moc s domácími zkušenost nemám, ale kdykoli vidím některé v obchodě, anotace ani obálky mě právě nelákají.
  5. Čteš klasiku? Ne, ale už dlouho bych si chtěla přečíst pár knih od Jane Austen.
  6. Znáš hodně lidí (mimo blogerů), kteří hodně čtou? Hmm .. hodně čtou ? Nikoho. Trochu? 4.
  7. Co tě na blogování baví nejvíc? Možnost podělit se o věci ve světě knih, být "v kontaktu" s lidmi, kteří také čtou, vidět ty přibývající komentáře, vidět, že někoho vážně zajímá, co píši.
  8. Co v knížce nesnášíš? Situaci, typ postav .. Klišé a gramatické chyby v překladu. To mi bije do očí.
  9. Jak vypadá ideální knižní hrdina? Ehm .. :D Jako Dimko s příchutí Augusta Watterse.
  10. Kde nejraději čteš? Buď v posteli nebo noha přes nohu opřená o horké topení na mé židli u stolu :)
4. KAPITOLA - KRISTIN
  1. Zajímalo by mě, jak jste na tom se současnou českou (slovenskou) tvorbou? Čtete české (slovenské) autory nebo spíše zahraniční? Jediná česká kniha, která mě kdy bavila, byla Nebezpečná láska od Kateřiny Petrusové. Slovenskou jsem nikdy nečetla. To musím napravit! A zahraniční .. vítězí na celé čáře.
  2. Jak moc vás při výběru knihy ovlivní obálka? Hodně. Většinou ale spíš, když je to neznámá kniha, moc lidí o ni nemluví a má hroznou obálku, tak to pak většinou skončí s tím, že si ji nekoupím a někdy ani nechci přečíst.
  3. Stalo se vám, že vás zklamala kniha od vašeho oblíbeného autora? Od Richelle Mead? :D Ani náhodou. :)
  4. Jaký máte názor na e-booky? Předtím jsem je nemohla ani vidět. Teď už mi tolik nevadí, ale přece jen to není to pravé ořechové. Už ale chápu, co na tom tolik lidí vidí. Hlavně v případě knih na jedno přečtení. Je to skvělý způsob, jak levně, bez velkého utrácení zjistit jestli vás kniha bude bavit. A pokud ano, tak se pak rozhodnete pro pevnou kopii. To samé se dá v podstatě říct i o knihovně.
  5. Myslíte si, že vám čtení (a případně i psaní recenzí) pomáhá zlepšit se v mateřském jazyce? Máte třeba lepší slovní zásobu, při psaní děláte méně pravopisných chyb, atd. Podle mě ano. Nejvíc mi to ale pomáhá, lépe a rychleji, bez zbytečného přemýšlení vyjádřit svůj názor. Hlavně psaní recenzí, kde jsem podle mě za tu dobu blogování, ušla dlouhý kus cesty.
  6. Jak moc vás ovlivňuje váš blog? Celkem hodně. Vím, že už jsem to teď řekla asi tisíckrát, ale podle mě mi pomohl si víc ujasnit, kdo jsem, co chci a vůbec mi pomáhá dospívat. Být vždy o krok napřed.
  7. Kterou knížku byste si nikdy nepřečetli? Kdyby se počítal re-reading, byla by to Kytice. Jak já tu knihu nesnáším. Pokud ne .. tak nikdy neříkej nikdy. Teď sice mám pár knížek, které si neplánuji v brzké době přečíst, ale to se může i změnit časem. Kdyby jsi chtěla vidět aktuální stav, tak se koukni na moje Goodreads ;)
  8. Fandíte v knihách spíše záporákům nebo klaďasům? Bad boys forever :3 (Dimko a Augustus jsou vyjímky :D, i když .. oba jsou tak napůl taky záporáci)
  9. Když knižní adaptace, přijde vám lepší film nebo seriál? Podle toho jaké knihy. Třeba být Hunger Games jako seriál .. ne, ani náhodou. Upíří deníky? Super. Vampýrská akademie? Seriál. Jde o typ knih.
  10. Máte nějakého oblíbeného klasického autora? Koho a proč? Bohužel klasiku nečtu. Viděla jsem akorát film Pýcha a předsudek a ten jsem si zamilovala. Takže asi Jane Austen. Miluji její styl postav. Myslím, že to že se čte už "několik století", není jen tak.
5. KAPITOLA - OTÁZKY PRO NOMINOVANÉ
  1. Kdybyste mohli žít kdekoli, kde by to bylo? A proč?
  2. Čeho se nejvíce bojíte, kromě zvířat? Proč?
  3. Kdyby jste měli jet na pustý ostrov, kterou knihu byste si zabalili sebou?
  4. Při jaké knize jste nejvíce brečeli nebo jste měli aspoň slzy v očích?
  5. Jaká kniha vás v životě nejvíce ovlivnila?
  6. S jakým knižním hrdinou se nejvíce ztotožňujete?
  7. Vaše největší posedlost (kromě knih) ?
  8. Nejoblíbenější seriál/y ?
  9. Jaká kniha, vás šokovala tím, že se vám líbila ?
  10. Jaké knižní hrdiny už nemůžete ani vystát?
ZÁVĚR - KOHO JSEM NOMINOVALA
  1. EVE - http://readandwatchlikeme.blogspot.cz/
  2. KLEA - http://born-to-read-books.blogspot.cz/
  3. LIA A MINNIEhttp://little-world-of-books.blogspot.cz/
  4. TERISEKK - http://svet-knih-terisekk.blogspot.cz
  5. MALÝ KAPUSTŇÁKhttp://kapustnak.blogspot.cz/
Tak snad se vám to líbilo :D A doufám, že ty, které jsem nominovala se zúčastní. Předem se když tak omlouvám, pokud už někdo nominován byl. Snažila jsem se hodně dívat.

12 komentářů:

  1. No páni, krásně vyčerpávající článek. :D A moc děkuji, že jsi odpověděla na mé otázky. :)
    Jó, Nebezpečná láska je vážně povedená knížka. A Nepřítel mého nepřítele, to je také skvělé! Jak já se teď těším na ten třetí díl! :D :)
    A jo, knížky od Jane Austen si přečti, vážně jsou skvělé. :) Obzvlášť pokud se ti líbila ta filmová adaptace, bude se ti líbit i kniha. :) Její knihy jsou moje nejoblíbenější klasika, jop. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Psala jsem ho cca 5 hodin :D Vážně? Já už druhý díl vyhlížím nějakou dobu. On bude i třetí? Paráda. By mě zajímalo o čem. Určitě přečtu ;)

      Vymazat
  2. Nesnáším němčinu. Přesto se ji učím. - bol dlho aj môj problém 8D teraz keď som ju už skončila zase začínam čítať knihy od nemeckých autoriek, paradox 8D
    Bože, mňa už nominovali v 3 + ty 8D u mňa to bude vyzerať podobne rozsiahlo 8D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda jo :D Už tři ? Tk to se moc omlouvám.. já se snažila, aby to tk nebylo ..

      Vymazat
    2. http://readandwatchlikeme.blogspot.cz/2013/10/8-nominacii-tag.html

      Vymazat
    3. Děkuji! Hned zítra se na to podívám. Dneska už bohužel nemám čas, ale zítra večer očekávej abnormálně obrovský komentář :D

      Vymazat
  3. Já taky nesnášim němčinu. A to jsem jinak milovník jazyků... Povinně na střední to bylo utrpení. Jane Austen je skvělá, taky jí mám moc ráda :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi tak :D Tak to už abych si od ní něco přečetla :D

      Vymazat
  4. 5 hodin?! :D ale ta práce stála za to, skvělej článek :) promiň, nevěděla jsem, že už jsi byla nominovaná.. :D a natáčet určitě začni! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo :D Píšu hodně pomalu :D Dík. Nevadí .. aspoň to má nějakou tu délku :D Ještě uvidím ;)

      Vymazat
  5. Děkuji za nominaci, ale už jsem nominovaná byla. Ale o víkendu se pokusím článek napsat, to by měla mít víc času, protože otázky jsou fakt zajímavé. :)

    OdpovědětVymazat

Za každý komentář budu jen ráda :) Pokusím se odpovědět na všechny :)

“We read to know that we are not alone”