Harry Potter Magical Wand Cassie's lovely books: RECENZE: Drakie

7. listopadu 2013

RECENZE: Drakie



Autor: Sophie Jordan
Série: Drakie
Díl: první
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 296
:Anotace: Jacinda je výjímečná. Patří do zvláštního druhu, jejími předky byli draci. Všichni členové dračího druhu na sebe dovedou vzít jak lidskou, tak i dračí podobu. Vyrůst v takovém neobvyklém okolí není snadné. Je sledována na každém kroku a nucena žít v duchu dračí tradice a ona touží po svobodě a nezávislosti. 
Touha po svobodě může být až zničující. Když dívka poruší nejposvátnější zásadu jejich rodu, skončí to málem tragicky a v ohrožení je i její život. Záchrana před smrtí přichází v podobě krásného cizince.
Will je nejen okouzlující a svou přitažlivostí probouzí její dračí podstatu, ale má své temné tajemství. Pochází z rodu dračích lovců a i on sám je lovec. jeho cílem je zničení všech potomků draků, tedy i Jacindy a její rodiny. Jacindini rodiče nevidí jinou cestu, jak rodinu zachránit, než odejít do světa lidí a zkusit se před lovci skrýt mezi smrtelníky. Všichni mohou na sebe vzít lidskou podobu, takže by je neměl nikdo odhalit. Pokud je ovšem najdou lovci, jsou ztraceni.
Jediným světlým bodem Jacindina života je Will. Jako by ji neviditelná ruka přitahovala k tomu odvážnému a krásnému lovci. Její chování je v rozporu se vším, co ji učili, ale když Will je tak krásný a ona si nemůže pomoct. Přitom ví, že zrovna jemu by se měla zdaleka vyhnout a neriskovat svůj život a životy rodiny.
Tak málo stačí, aby se z dračí dívky už navždy stal obyčejný člověk.


První díl jedné ze spíše průměrnějších sérií. Nejsou tady žádní upíři, andělé, čarodějnice, víly nebo vlkodlaci. Vím, že téma draci, nejsou na trhu k nenalezení, ale ani nepatří mezi jedny, které uvidíme na všech policích. Jako mé milované dystopie. A co by to bylo za YA, kdyby se tam draci nemohli přeměnit do lidské podoby? 

Tahle kniha patří mezi jedné z mála, které jsem nenašla pomocí doporučení, blogerů apod. Jen tak jsem si prohlížela co bude vycházet na knihcentru a uviděla jsem ji. Předtím jsem o ní jinak vůbec neslyšela.

Postavy byly skvělé. I když celý příběh byl už tak trochu .. no, znáte to... obehraný. I přesto se mi na tom něco líbilo. Něco co mě nutilo číst dál a dál.

Jacinda je ohnivá drakie. Je to vzácná schopnost, kterou jen tak někdo nemá. Další jsou onyxové, kteří jsou silní. Pak mlhotvorky, což patří také mezi jedny ze vzácnějších. Taky vodní drakie, což je kamarádka Jacindy - Azurka. Dále viziokryptérky a podobně. To už se ale v tomto díle nevyskytuje.


Natáhne ruku. Necuknu, ani když mi širokou teplou dlaní stiskne ruku. Jen si na mě chce sáhnout. Jede mi prsty po ruce. Je mi jasné, že srovnává moji kůži - drakijskou kůži - s lidskou kůží.


Will. Lovec, který zabíjí drakie. Cassian. Onyxový draki. Syn velitele. Koho si vybere? Já osobně v tomhle díle hlasuji pro Willa. 

Kniha se mi líbila. Plynula rychle. Četla jsem ji na dovolené v Českém ráji, kde jsem jinou knihu už neměla a proto, že jsem ji přečetla za pár hodin, ano, přečetla jsem ji ještě podruhé. Už nevím přesně co, ale něco na té romanci s Willem a Jacindou se mi tak líbilo.. že jsem to musela číst stále dokola. Patří už mezi ty, které jsem četla před delší dobou. A doporučuji, kdyby jste chtěli nějakou knihu na dovolenou, tak zvažte tuto. Je krásně odpočinková a ihned se začtete.

HODNOCENÍ:
      

2 komentáře:

  1. Mě Drakie až tak neláká, právě kvůli tomu ohranému tématu.. :) ale kdyby se někdy stalo, že nebudu mít co číst, pustím se do ní ;D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta je právě tenhle případ :D Když nevíš kterou, vezmi si Drakii. Nudit tě nebude :D

      Vymazat

Za každý komentář budu jen ráda :) Pokusím se odpovědět na všechny :)

“We read to know that we are not alone”